کد خبر 88550
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: سه فروند زیر سطحی جدید كه توسط متخصصان متعهد نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاعی كشور طراحی وساخته شده است در رزمایش بزرگ دریایی 90 حضور فعال دارند .

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، امیر سید محمود موسوی اظهار داشت: این زیر سطحی ها از نوع كلاس غدیر است كه به سازمان رزم نیروی دریایی ارتش افزوده شده و در این رزمایش به صورت عملی و گسترده مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: در این رزمایش تجهیزات وسامانه هایی كه در زیر دریایی های كلاس غدیر نصب شده است بصورت عملی مورد استفاده قرار می گیرند.

امیر دریادار موسوی تصریح كرد: تمامی تجهیزات وسامانه های نصب شده بر روی این زیر سطحی ها توسط متخصصان داخلی كشور طراحی و ساخته شده و كاملا بومی است .

وی بابیان اینكه امروز نیروی دریایی ارتش به توانمندی طراحی وساخت انواع زیر سطحی های سبك، سنگین و نیمه سنگین دست یافته است ، ابراز امیدواری كرد كه در آینده نزدیك نیز شاهد ساخت یگان های زیر سطحی با تناژ بالا دركشور باشیم.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به روند برگزاری رزمایش دریایی ولایت 90 در آبهای آزاد وبین المللی گفت : با توجه به اینكه محدوده دریا ، فشار كار شبانه روزی را می طلبد و تاریكی دریا می تواند یكی از فاكتورهای متناسب با نفوذ شناورها خصوصا شناورهای كوچكتر باشد براین اساس نیروی دریایی توجه ویژه ای به رزمایش شبانه دارد.

دریادار موسوی افزود: در جریان رزم های شبانه با استفاده بهینه و مناسب از تجهیزات الكترونیكی و شنودی كه در اختیار نیروی دریایی است یگان های شناور سطحی و زیر سطحی جهت شناسایی اهداف مورد نظر خود اقدام می كنند.

وی اضافه كرد: كاركنان مستقر بر روی یگان های سطحی وزیرسطحی در طول شب باید از هوشیاری و آمادگی بیشتر برخوردار باشند تا بتوانند در برابر تحركات دشمن فرضی به موقع اقدام كنند و وارد مرحله عملی شوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس